Oferta dla doroslych

Oferta naszego ośrodka rehabilitacyjnego kierowana jest do osób, którzy uskarżają się na dolegliwości bólowe bądź zaburzenia motoryki wywołane najrozmaitszymi przyczynami, a także do sportowców (zawodowych i amatorskich) oraz wszystkich, którzy chcą zwiększyć możliwości swojego ciała.

Przeprowadzamy szeroki wachlarz zabiegów dedykowanych przywróceniu pacjentom sprawności i dobrego samopoczucia. Zajmujemy się również rehabilitacją sportowców oraz maksymalizacją ich wyników i niwelowaniem ryzyka wystąpienia urazów poprzez zaawansowaną analizę ruchu. Liczne grono doskonale wykształconych specjalistów dba o to, aby wszyscy nasi pacjenci czuli się w ośrodku dobrze i mogli cieszyć się zadowalającymi postępami w rehabilitacji.

Rehabilitacja dorosłych – zabiegi

W ramach naszych usług proponujemy nowoczesne metody terapii, wykorzystujące najnowsze osiągnięcia nauki. Ich skuteczność i bezpieczeństwo potwierdzone są badaniami, a przeprowadzają je tylko odpowiednio przygotowani fachowcy. W naszym ośrodku poddać się można leczeniu w ramach takich rehabilitacji jak:

• rehabilitacja sportowa,
  • rehabilitacja po urazach,
  • rehabilitacja po złamaniu,
  • rehabilitacja po zabiegu (ACL, ścięgno Achillesa i inne rekonstrukcje, endoprotezy, artroskopie itd.)
  • rehabilitacja po wylewie,
  • rehabilitacja po udarze,
  • rehabilitacja ortopedyczna,
  • rehabilitacja po endoprotezie,
  • rehabilitacja neurologiczna.

Oferujemy szeroką gamę badań i zabiegów oraz ćwiczeń terapeutycznych o różnym zastosowaniu. Pomagamy w doborze najskuteczniejszych metod terapii do potrzeb naszych pacjentów. Zajmujemy się likwidowaniem bólu, przywracaniem sprawności, poprawą motoryki, wyników sportowych oraz samopoczucia i nie tylko. W naszym ośrodku przeprowadzana jest rehabilitacja dorosłych (w tym osób starszych) oraz dzieci.

Oferujemy:

Diagnostyka wad postawy i chodu - Diagnostyka wad postawy i chodu to kompleksowe badanie stóp i całego modelu ruchu pozwalające na wielowymiarową ocenę jakości chodu pacjenta. Na jego podstawie projektujemy wkładki ortopedyczne korygujące zdiagnozowane zaburzenia w obrębie stóp, kolan, bioder czy kręgosłupa. Wkładki są indywidualnie oraz precyzyjnie zaprojektowane i dopasowane zarówno do schorzenia pacjenta, jak i budowy jego ciała, wykazując dzięki temu niebywałą skuteczność.

Terapia manualna wg Kaltenborn’a i Cyriax’a umożliwia przywracanie prawidłowych zakresów ruchu i usuwanie zaburzeń poprzez poprawę ułożenia kości w stawach. Dzięki temu uzyskać można ich zwiększoną ruchomość i polepszone funkcjonowanie oraz zniwelowanie dolegliwości bólowych takich jak rwa kulszowa, ból głowy, ból łokcia, ból kolana, barku, nadgarstka, bioder, stóp, bóle mięśniowe itd. Stosowane przez naszych terapeutów metody (terapia Cyriax, terapia Kaltenborn) wykorzystują m.in. trakcje, mobilizacje i manipulacje. Każdy zabieg opiera się na indywidualnie dobranych technikach i poprzedzony jest drobiazgową diagnozą. Dzięki temu, za pomocą terapii manualnej, jesteśmy w stanie usunąć przyczyny danego problemu

Terapia Manualna wg McKenzi - Metoda opiera się na opracowanych przez autora (Robert McKenzie – nowozelandzki fizjoterapeuta) szczegółowych protokołach diagnostycznych, składających się z obszernego wywiadu i drobiazgowego badania. Protokół sporządza się odrębnie dla każdego odcinka kręgosłupa oraz kończyn. Terapia skupia się zaś na odwróceniu czynnika bólowego, czyli zwalczaniu przyczyn bólu oraz edukacji pacjenta i wprowadzeniu działań profilaktycznych. Jest szczególnie skuteczna w leczeniu bólów kręgosłupa rozmaitego pochodzenia oraz schorzeń takich jak rwa kulszowa.

Terapia manualna wg Mulligana - Terapia opiera się na połączeniu ruchu biernego (nacisku wykonywanego przez terapeutę) i ruchu czynnego, dokonywanego przez pacjenta. Innowacyjne ćwiczenia powtarza się wielokrotnie, a ich olbrzymim atutem jest absolutny brak dolegliwości bólowych podczas ich wykonywania. Ten rodzaj terapii manualnej pomaga w zwalczaniu następujących dolegliwości: bóle kręgosłupa, ból głowy, bóle miedniczne, bóle stawów.

Klawiterapia- to nowoczesna i sprawdzona metoda rehabilitacji neurologicznej. Polega na pobudzaniu poszczególnych receptorów nerwowych za pomocą „klawików” bez przerywania ciągłości ciała. Metoda ta działa bezpośrednio na układ nerwowy. Jej działanie polega na pobudzeniu receptorów nerwowych w miejscach bolesnych i związanych z nimi. Klawiterapię zaleca się przede wszystkim osobom po przebytych urazach. Metoda ta wspiera działanie układu nerwowego, hormonalnego oraz procesy regeneracyjne organizmu i znacząco skraca czas rekonwalescencji po przebytych urazach. Klawiterapia działa odtruwająco i oczyszczająco w organizmie człowieka. Klawiterapia reguluje w kilka dni układy: nerwowy, trawienny, wegetatywny, enzymatyczny i hormonalny dla pełnej odbudowy krwi, którą wywołuje się samozdrowienie w holistycznym usprawnianiu pacjenta.

Terapia powięziowa - polega na stymulowaniu powięzi czyli tkanek otaczających mięśnie, włókna mięśniowe oraz nerwy i narządy wewnętrzne. Terapię powięziową charakteryzuje holistyczny (całościowy) stosunek do ludzkiego ciała. Polega na lokalizowaniu i niwelacji zgrubień obecnych w obrębie powięzi. Terapia pozwala na zmniejszenie bólu.

Suche Igłowanie- jest to terapia polegająca na wprowadzaniu cienkiej, akupunkturowej igły w zlokalizowany, aktywny punkt spustowy. Idea suchego igłowania (dry needling) jest inna niż akupunktury, ponieważ igła nie jest wprowadzana powierzchownie w punkty szlaków energetycznych (meridianów) wywodzących się z medycyny alternatywnej, tylko z zamysłem stricte mechanicznego oddziaływania na tkankę łączną. Następnie działanie mechaniczne zostaje przetworzone w odpowiedni mechanizm neurofizjologczny. Punkt spustowy definiowany jest najczęściej jako “… nadwrażliwe miejsca w nadmiernie napiętych pasmach mięśni szkieletowych, które są bolesne podczas nacisku, rozciągania, nadmiernego skurczu tkanek i towarzyszy temu pojawienie się bólu w miejscu odległym’’ (Simons i wsp. 1999)

Terapia metodą suchego igłowania bardzo dobrze spisuje się w leczeniu takich schorzeń jak:

• bóle barku
  • napięciowe bóle głowy
  • cierpnięcia dłoni
  • łokieć golfisty
  • łokieć tenisisty
  • lumbago
  • bóle kolana
  • bóle związane ze stanami zwyrodnieniowymi
  • shin splits (bóle przedniego przedziału piszczeli)
  • bóle ścięgna Achillesa

PNF Proprioceptive Neuromuscular Facilitation- PNF, czyli torowanie nerwowo-mięśniowe bazuje na pracy nad zaburzoną u pacjenta funkcją, a nie jedynie środkami do jej uzyskania. Cechą charakterystyczna tej metody jest również całościowe podejście do pacjenta i wykorzystanie w terapii silnych obszarów ciała. Cały proces odbywa się na zasadzie partnerstwa terapeuty i pacjenta, dzięki czemu przebiega on w sposób bezbolesny i przyjemny. Pozwala to na uzyskanie dobrych wyników i stałej motywacji do pracy nawet u pacjentów z dużymi dysfunkcjami.

Masaż- masaż leczniczy polega na zmniejszeniu uciążliwych objawów chorobowych. Wywieranie nacisku na ciało pozwala na zmniejszenie dolegliwości bólowych. Wybór rodzaju masażu jest dostosowywany indywidualnie przez Fizjoterapeutę. Podstawową funkcją masażu jest poprawa funkcjonowania układu mięśniowego, kostnego i oddechowego

Najczęściej stosowane rodzaje masażu to:

• masaż klasyczny
  • terapia powięziowa
  • masaż segmentarny
  • drenaż limfatyczny
  • masaż tkanek głębokich.

Biofeedback- Platforma dynamograficzna (statyczna) – umożliwia przeprowadzenie optymalnego treningu równowagi, kontroli sensomotorycznej, koordynacji nerwowo-mięśniowej, dystrybucji obciążenia i równowagi.Platforma balansowa (dynamiczna) – do treningu równowagi i propriocepcji, umożliwia również stymulację elementów układu ruchu i układu nerwowego odpowiedzialnych m.in. za kontrolę równowagi jednonóż i obunóż.

Trening funkcjonalny- Trening funkcjonalny to celowy system ćwiczeń by rozwinąć wyższy poziom przygotowania atletycznego i zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia kontuzji. Trening funkcjonalny jest najlepiej opisywany jako kontinuum ćwiczeń które uczą pacjenta jak radzić sobie z ciężarem własnego ciała we wszystkich płaszczyznach ruchu. Eksperci podkreślają, że trening ten kształtuje wzorce ruchowe, nie mięśnie, bowiem trenując mięśnie zapominasz o wzorcach ruchowych, a trenując wzorce ruchowe nigdy nie zapomnisz o mięśniach.

Salus Talent- Aparat do głębokiej stymulacji elektromagnetycznej. Salus Talent wykorzystuje pulsacyjne pole elektromagnetyczne do stymulacji: nerwów, mięśni oraz kości. Salus Talent to przede wszystkim aparat służący w neurofizjoterapii. Z dużym powodzeniem i ogromną skutecznością toruje drogi nerwowo – mięśniowe, np. po przebytym udarze, urazie czaszkowo mózgowym, uszkodzeniu nerwów obwodowych. Zdecydowanie przyspiesza rehabilitację pacjentów neurologicznych. W tkankach miękkich dochodzi do rozszerzenia naczyń, co powoduje lepsze ukrwienie i zwiększa dotlenienie i odżywienie komórek. Przyspiesza to regenerację uszkodzonych struktur. Podnosi próg czucia bólu. Sprawdza się idealnie jako zabieg przeciwbólowy.

Najczęstsze wskazania w schorzeniach neurologicznych

• urazy czaszkowo-mózgowe ( uszkodzenie pnia mózgu)
  • udar mózgu
  • urazy rdzenia
  • uszkodzenia splotów nerwowych
  • uszkodzenia nerwów obwodowych, np. nerw strzałkowy, nerw twarzowy
  • miastenia (bóle stawowe w przebiegu choroby)
  • dyskopatia
  • rozszczep kręgosłupa
  • stenoza kanału kręgowego

Najczęstsze wskazania ortopedyczne

• zwyrodnienia kręgosłupa – ostry i przewlekły ból odcinka szyjnego i lędźwiowo- krzyżowego)
  • uszkodzenia około stawowe
  • zwyrodnienia stawów
  • zwichnięcia stawów
  • zamrożony bark
  • zespół bolesnego barku
  • utrudniony zrost kostny
  • naciągnięcie mięśni
  • stan po rekonstrukcji więzadeł w kolanie.

Fala uderzeniowa - to metoda wykorzystywana w leczeniu wielu schorzeń, urazów ze strony układu mięśniowo-szkieletowego. Terapia fala uderzeniową wspomaga walkę ze stanami zapalnymi i bólem o charakterze ostrym oraz przewlekłym. Zabieg poprawia zdolność regeneracji i jest idealnym uzupełnieniem terapii manualnej. Fala uderzeniowa znajduje szereg zastosowań w rehabilitacji po urazach, złamaniach i pomocniczo w zwalczaniu stanów zapalnych.

Wskazania do terapii falą uderzeniową:

• ból ścięgna Achillesa
  • łokieć tenisisty
  • łokieć golfisty
  • ból kolan, np. kolano skoczka,
  • bóle przeciążeniowe biodra,
  • ostroga piętowa
  • stany pourazowe
  • rwa barkowa
  • wzmożone napięcie mięśni.

Laser wysokoenergetyczny HILT - to nowoczesna i skuteczna metoda zwalczania stanów zapalnych i rehabilitacji sportowej. Wykorzystanie tej nieinwazyjnej metody pozwala na efektywną biostymulację i zwycięstwo w walce z bólem. HILT emituje światło laserowe o mocy i częstotliwości dobranej indywialnie podczas terapii przez rehabilitanta. Przenikanie wiązki światła przez ludzkie ciało przyspiesza mikrokrążenia, dzięki czemu działa przeciwbólowo. Laser wysokoenergetyczny jest idealnym uzupełnieniem terapii manualnej.

Stół trakcyjny - Nowoczesny stół pozwala na trakcję statyczną, harmoniczną i przerywaną odcinka szyjnego lub lędźwiowego kręgosłupa. Stół trakcyjny pomaga odciążyć kręgosłup, rozciągnąć mięśnie i zmniejszyć nacisk na rdzeń nerwowy w sposób w pełni bezpieczny dla naszych pacjentów.

Quantum Touch- Metoda Quantum Touch opiera się na wywołaniu leczniczego rezonansu przy zastosowaniu specjalnych technik oddechowych w celu zmniejszenia takich dolegliwości bólowych, odbudowania struktury tkanek, wprowadzenia równowagi w organach, leczenia urazów i wielu schorzeń.